کد مطلب:188907 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:223

پژوهش سیره ی عترت
با توجه به اهمیت سیره عترت كه جام جهان نمای همگان است؛ این جام باید شفاف و بی غبار بدرخشد، و به همین خاطر چون ممكن است به اندیشه و رفتار عترت پیرایه های فراوان آویخته شود؛ تحقیق و پژوهش در سیره ی عترت امری بس مهم و در اولویت اول قرار دارد.



[ صفحه 14]



دشمنان عترت هماره در تلاش بوده اند كه چهره تابناك عترت را مخدوش جلوه دهند. چون خود آلوده بوده اند، تلاش نموده به جای این كه از آیینه شفاف عترت عیب و نقش خویش را جستجو كنند، در صدد شكستن این جام زلال بر آمده اند. و این كار بسی نابخردی است كه عده ای به آن دست یازیدند.

به همین خاطر سیره نگاری از عترت، امری بس مهم می باشد. زیرا با قلم تحقیق باید چهره ی تابناك عترت كه خورشید حقیقت است آشكار شود. تا با قلم ژرف پژوهش پندارها و آویخته های فراوان كه همانند هاله های ابر در برابر خورشیدهای فضیلت تیرگی می آفرینند، زدوده شوند. با كنار رفتن ابرهای تیره و بی باران و بی ثمر، چهره های درخشان، شفاف می گردد. بدین خاطر است كه هزاران احادیث ساختگی و جعلی در راستای مخدوش جلوه گر نمودن چهره عترت بافتند و منتشر ساختند. تا خورشیدهای فضیلت را پنهان سازند و نیز انواع برداشت ها و تحلیل های كج و بی ارتباط به اندیشه و رفتار عترت، از عترت منتشر ساختند، كه قلم های متعهد باید این پندارها را زدوده و این كژراهگی ها را اصلاح نمایند.